Auto-chipafstemming, zoals de naam suggereert, is het proces van het wijzigen van interne componenten van een voertuig om de prestaties ervan te verbeteren, met name om de prestaties van versnelling, brandstofefficiëntie en betrouwbaarheid te verbeteren. De uitvoering van een bepaalde component is afhankelijk van de ingangen die wordt blootgesteld aan samen met de temperatuur, atmosferische druk en vochtigheid. In het algemeen zijn deze componenten gemaakt van discrete elementen en wordt hun functie gedefinieerd door hun positie binnen het voertuig. Chip Tuning is daarom gericht op het verbeteren van de prestaties van deze componenten.
In de World of Car Chip Tuning verdelen we het in twee belangrijke categorieën. Men wordt ESD-tuning genoemd en andere staat bekend als vermogenstransistorstemming. In ESD is het effect van een enig spanning vooraf ingesteld op resistieve belastingen. Power Transistor-tunering maakt gebruik van een reeks transistors die hun spanningsstatus veranderen, afhankelijk van de stroom die door hen heen passeert. Het is over het algemeen gedaan met automotive, landbouw en andere gemechaniseerde mechanische besturingseenheden (ECU) of voertuigencomputer. Hoofddoelstelling van auto tuning is verbetering van motorreacties, betrouwbaarheid, snelheid, toename en vele anderen.
Het tweede type tuning, bekend als vermogenstransistorstemming, maakt gebruik van single-ended RF-spanningstations. RF-spanningsaandrijvingen worden gebruikt wanneer stromen hoog zijn omdat de kortetermijneffecten erg sterk zijn. In deze methode wordt een enkele spoel gebruikt om de spanning die van de stroomtransistor stroomt te regelen. De tuning van de stroomtransistor wordt gebruikt om systemen die gevoelig zijn voor RF-signaal te repareren of wijzigen.
De laatste tuningmethode is ultrasone tuning. Dit is een andere methode, die erg populair is bij mechanica en liefhebbers. Het gaat om het afstemmen van een apparaat, dat ultrasone geluidsgolven gebruikt. Het principe achter deze methode is vergelijkbaar met het koken van de magnetron – de warmte van de motor wordt gecontroleerd en verspreid over een groter gebied met behulp van een aantal hoogfrequente oscillatoren.
Deze oscillators produceren een geluidsgolf die luider en schoner is dan gewone motorgeluiden. Omdat de motor geen uitlaat produceert, helpen deze golven de koolmonoxide (CO) opbouw in de auto. Bovendien helpen ze de prestaties van de motor bij maximale bedrijfstemperatuur te verbeteren.
Allemaal gezegd en gedaan, het gaat allemaal om voldoende tijd door te brengen op onderzoek, veel experimenteren en uiteindelijk je systeem afstellen. Het is niet nodig om dingen te haasten. Er zijn bepaalde trucs om de hoeveelheid tijd die nodig is voor succesvol afstemming te verkorten. Sommige deskundigen suggereren zelfs een paar verschillende versterkers te kopen, zodat u een aantal proefdames kunt doen zonder geld uit te geven. U kunt ook verschillende OBD-scannerstools uitproberen zoals voertuigvenster Media Player en OBD-scanner gratis download om te controleren of uw cars-koelsysteem correct is. Als de scanner storingen meldt, is er mogelijk problemen met uw auto-verwarmingssysteem. Klik hier voor meer informatie Chipperformance |